efimerida sfaira

Η αλήθεια όπως την πιστεύεις στ' αλήθεια με θάρρος για κάθε καινούρια αρχή, θέλοντας ή μη

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Athens, Attika, Greece

Τρίτη, Απριλίου 03, 2012

Εκπαίδευση

Διάβαζα περί Εθνικισμού και ανάμεσα σε άλλα και τις απόψεις του Φίχτε που μου έδωσε την αφορμή για την ακόλουθη σκέψη.
Υπάρχει λοιπόν μια αντίληψη για την ανατροφή και διάπλαση των νέων μέσα απο το εκπαιδευτικό σύστημα που θα ήθελε το εξής: "Θα σε μάθω εγώ τι πρέπει να θέλεις εσύ! Και τότε εσύ δεν θα θέλεις τίποτα άλλο απο αυτό που θέλω εγώ". Τα εισαγωγικά είναι δικά μου για να διατυπώσω απλά την αντίληψη αυτή.  Ακόμα και στις μέρες  μας όμως δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που ανατρέφουν τα παιδιά όχι δίνοντάς τους εφόδια και κλειδιά ώστε να αναζητήσουν και να βρουν τα δικά τους θέλω, αλλά να καταλήξουν, αβίαστα ή και βεβιασμένα, στα θέλω των άλλων, όσων δηλαδή έχουν την ευθύνη αυτής της... "διάπλασης".
Τι γίνεται όμως αν παρόλες τις προσπάθειες, πολλών ή λίγων, να γίνει απο μικρός ένας άνθρωπος έτσι όπως τον θέλουν οι μεγάλοι του περιβάλλοντός του, αυτός, τελικά, τους ξεφύγει; Και βέβαια η έννοια του "ξεφεύγω" εκτός απο αρνητικό μπορεί να έχει και θετικό πρόσημο: ξεφεύγω απο κάτι κακό ή ξεφεύγω απο κάτι καλό.
Πολύ μεγάλη συζήτηση..... Κακή εκπαίδευση, καλή εκπαίδευση.... Τι είναι καλό, τί είναι κακό... Βεβαίως και δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι υπάρχει το αυτονότητα καλό ή αυτονότητα κακό.

Το μείζον ζήτημα είναι νομίζω ένα μόνο: Δίχως την εξεύρεση του δικού μου θέλω, που υπάρχει μέσα μου και πρέπει να το ανακαλύψω, με πόνο και με κόπο, γίνεται άραγε ποτέ δυνατόν να ανοίξω, όπως λέμε τα φτερά να πετάξω, να δω και να διεκδικήσω την αυτοπραγμάτωση και την ευτυχία μου; Γίνεται να ξερουν εκ των προτέρων οι άλλοι ποια είναι η αυτοπραγμάτωση και η ευτυχία κάποιου ώστε να τον "προγραμματίσουν" σωστά;

Άκουγα πρόσφατα τη συνέντευξη ενός γνωστού μουσικού, πιανίστα, που έλεγε ότι το να είσαι τεχνικά άρτιος είναι ένα θέμα, αλλά το μεγάλο θέμα είναι να αισθάνεσαι τη μουσική και κυρίως αυτό να το αισθάνονται, να το απολαμβάνουν και οι άλλοι! Κάπως έτσι εξήγησε τη διαφορά ενός απλού μουσικού απο έναν μεγάλο μουσικό. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Όπως ίσως και η ίδια η ζωή. Μπορεί κάποιος να ζει, να κάνει σωστά μια δουλειά αλλά για κάποιο λόγο, κατά τα άλλα, να είναι άνοστος, ανόητος, ανούσιος ακόμα και αναίσθητος. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι αυτά τα τρομερά χαρακτηριστικά μπορεί να είναι επιλογή κάποιου ανθρώπου για τον εαυτό του. Ίσως όμως έτσι να μετουσιώνεται ο ψυχαναγκασμός και η καταπίεση ακόμα και χωρίς απαραίτητα συνειδητή πρόθεση εναντίον δηλαδή οι άνθρωποι να ψυχαναγκάζουν κατά λάθος, από αγάπη ή προστασία τυφλή ως προς τα όρια της ελευθερίας να επεμβαίνουν και σχεδόν να καταδιώκουν τη διαμόρφωση του άλλου.

Σε κάθε περίπτωση όταν έχεις την τύχη να έχεις βρει το πραγματικό, το καταδικό σου νόημα στην ζωή, αυτό και μόνο, μπορεί να αρκεί για σε κάνει αξιαγάπητο, αξιοζήλευτο και θαυμαστό άνθρωπο. Μπορεί και όχι...

1 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Αγαπημένη μου Μιρέλλα, στα δικά μου μάτια είσαι αξιαγάπητη, αξιοζήλευτη και θαυμαστή. Μπορεί να είναι πολύ υποκειμενικό, αλλά μου αρέσει αυτή η υποκειμενικότητα!

Η εκπαίδευση, η παιδεία και η μετάδοση γνώσης είναι δύσκολα θέματα και μονίμως θα απασχολούν τον άνθρωπο. Εκείνο όμως που είναι δύσκολο για τους γονείς είναι να βλέπουν το παιδί τους να θέλει να ανακαλύψει εκνέου τον τροχό. Κάποιος είπε ότι κατάφερε να δει μακριά γιατί πάτησε στους ώμους γιγάντων. Αυτό θέλουμε από την εκπαίδευση να βάζει τα παιδιά να πατούν ψηλά και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Άγγελος

3:13 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home