efimerida sfaira

Η αλήθεια όπως την πιστεύεις στ' αλήθεια με θάρρος για κάθε καινούρια αρχή, θέλοντας ή μη

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Athens, Attika, Greece

Δευτέρα, Νοεμβρίου 17, 2008

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ

Όμορφες και μουσαντένιες

Όλο και θα έχετε συναντήσει στη ζωή σας απο κείνους τους διφορούμενους ανθρώπους, που δεν ξέρεις πώς ακριβώς να τους χαρακτηρίσεις και πού να τους κατατάξεις. Είναι άνθρωποι που τα έχουν καταφέρει πολύ καλά στη ζωή τους, υπό την έννοια ότι έχουν κάνει περιουσία, οικογένεια, παιδιά και δείχνουν να έχουν οικονομική άνεση πολύ μεγαλύτερη απ' όση δικαιολογεί η μόρφωσή τους (... αν έχουν) και η δουλειά τους, που, αν και ξέρεις τι δουλειά κάνουν, δεν καταλαβαίνεις ποια ακριβώς είναι αυτή η δουλειά, που κάνουν.
Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι εφοπλιστές ούτε μεγαλοβιομήχανοι ούτε μεγαλέμποροι, δεν είναι βέβαια ούτε σπουδαίοι επιστήμονες κι όμως ο τρόπος ζωής τους δεν υστερεί σε τίποτα απο τον τρόπο ζωής των golden boys, όπως μάθαμε να χρησιμοποιούμε κατά κόρο κι αυτό τον όρο τελευταία.

Όλο και θα 'χει τύχει να πιείτε ένα καφέ ή ένα κρασί μαζί τους και σίγουρα θα το θυμάστε. Δεν παρέλειψαν να σας πληροφορήσουν: "Εμένα που με βλέπεις έχω βγάλει το πανεπιστήμιο της ζωής". Τότε διακρίνεις καθαρά στο βλέμμα τους, που σε κοιτά στα ίσια, μια πονηριά υπερήφανη. Κι ίσως έχετε παρατηρήσει ότι αυτή είναι η μόνη στιγμή, που μπορούν να σε κοιτάξουν ίσια στα μάτια για να το βάλεις καλά στο μυαλό σου ότι όσοι μαθαίνουν τη ζωή στο δρόμο ξέρουν πράγματα, που, εσύ, όσα πτυχία και γράμματα να μάθεις για να φτιάξεις αύριο τη ζωή σου, ποτέ δεν θα τα καταφέρεις τόσο καλά όσο αυτοί, εκτός κι αν συμβαίνει να είσαι απο τζάκι γεννημένος, προστατευμένος και ασφαλής με το προνόμιο να σπουδάζεις όσα χρόνια σου αρέσει σε όσα πανεπιστήμια του κόσμου θέλεις κι ό,τι σου κάνει κέφι. Έπειτα θα επιστρέψεις και θα καθίσεις άνετα σε μια διευθυντική, βουλευτική, υπουργική ή προεδρική πολυθρόνα. Άλλο αυτό...
Αλλά οι δόκτορες του πανεπιστημίου της ζωής, έχουν συνήθως καταγωγή ταπεινή για την οποία θα δηλώνουν πολύ υπερήφανοι... αλλά μετά, αφού πρώτα θα έχουν κάνει πολλά λεφτά και θα έχουν βγεί νικητές από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, που εκ των πραγμάτων επιφυλάσσει η ζωή για τους περισσότερους, αν όχι για όλους τους ανθρώπους, που ξεκινούν τη ζωή τους απο χαμηλά. Αυτοί οι άνθρωποι της πιάτσας, που άρπαξαν τη ζωή απο τα κέρατα, που δεν κολλάνε πουθενά και δεν κολώνουν, όπως λέμε στην καθομιλουμένη, που κολοκουρούνται, και κολοκουρούν, που διαπραγματεύονται τα πάντα και παίρνουν όλα τα ρίσκα με απόλυτη συνείδηση και πεποίθηση ότι η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς, σχεδιάζουν και εκτελούν, δίχως τον παραμικρό διασταγμό μήπως ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα όρια - μα δεν υπάρχουν όρια παρα μόνον αυτά που οι άνθρωποι θέτουν για τον εαυτό τους ανάλογα με τις αντοχές τους - αυτοί, χρησιμοποιούν λέξεις που άνθρωποι σαν κι εμάς (εντάξει, σαν εμένα...) όσα λεξικά κι αν ανοίξουμε δεν θα τις βρούμε μέσα γιατί μάλλον έχουμε τα λάθος λεξικά. Πώς λοιπόν να μιλούμε και πώς να διαπραγματευόμαστε σωστά την τύχη μας (εντάξει, την τύχη μου...) στη ζωή; Γι αυτό...

Πέστε μου, σας παρακαλώ, τι θα πει η λέξη "μουσαντένια" ; Γιατί χωρίς αυτή τη βασική γνώση, αν δεν βρεθεί κάποιος να μου ανοίξει τα μάτια και να μου εξηγήσει απο πού προέρχεται αυτή η λέξη, ίσως να μην έχω πια το δικαίωμα να σας ...γράφω εδώ.

Εννοώ σ' αυτό εδώ το blog θα περιμένω με μεγάλη αδημονία γιατί τώρα νιώθω χαμένη σαν αυτή της φωτογραφίας (όχι της δικιάς μου φωτογραφίας, εκεί νιώθω ακόμη μια χαρά).

Τι να σημαίνει μ ο υ σ α ν τ ε ν ι α... Μουσα-ντενια; Γαμώτημουσαντένια μου... Σίγουρα δεν θα είναι καλό πράγμα, αλλά να 'ναι και επικίνδυνο, λες;

Έχει καμιά σχέση με τον μουσαμά; Δηλαδή να ρίξουμε κανένα μουσαμά να κρύψουμε κάτι; Μπααα... Είναι λέξη τούρκικη, αραβική, εβραϊκή; Μουσάντ... Μοσάντ; Τι στο διάολο θα πεί μουσαντένια; Μήπως βγαίνει απο τη λέξη μούσα; Έχω έμπνευση, ας πούμε, να κάνω κάτι;

Μουσαντένια βρωμοδουλειά; Ιδέα δεν έχω.

2 Comments:

Blogger Νίκος Σαραντάκος said...

Καλημέρα

Συγνώμη για την αυτοδιαφήμιση, αλλά εφόσον ρωτήσατε για τη μουσαντένια:
http://www.sarantakos.com/language/mousanta2.html

4:41 π.μ.  
Blogger Mirella Kalostipi said...

Σε ευχαριστώ πολύ Νίκο Σαραντάκο μα θέλω να σου ομολογήσω κάτι: έμαθα κι εγώ, εκ των υστέρων είναι η αλήθεια, τι σημαίνει η λέξη αλλά προτίμησα να την αφήσω αναπάντητη στο κείμενό μου για να τονίσω μέσω του αυτοσαρκασμού την περιφρόνηση και το κωμικοτραγικό της κατάστασης
Φιλικά
Μιρέλλα Καλοστύπη

4:28 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home