efimerida sfaira

Η αλήθεια όπως την πιστεύεις στ' αλήθεια με θάρρος για κάθε καινούρια αρχή, θέλοντας ή μη

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Athens, Attika, Greece

Δευτέρα, Αυγούστου 07, 2006

ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Εκπτώσεις και προσφορές στα «θερινά» ναύλα της ακτοπλοΐας

του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη

Σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές περιλαμβάνουν τα τιμολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τους θερινούς μήνες, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να προσπαθούν να κερδίσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι στην αγορά. Συγκεκριμένα:

Ø Η εταιρεία «ΑΝΕΚ» στις δρομολογιακές γραμμές Πειραιά-Ηρακλείου, Πειραιά-Ρεθύμνου και Πειραιά-Χανίων για τα μονής διαδρομής δρομολόγια προσφέρει έκπτωση 20% στα εισιτήρια καταστρώματος, 30% στις καμπίνες και 20% στα οχήματα. Για τις κρατήσεις εισιτηρίων επιβατών μετ’ επιστροφής στις ανωτέρω δρομολογιακές γραμμές οι προσφορές της εταιρείας έχουν ως ακολούθως: α) Έκπτωση 20% στο πρωινό δρομολόγιο μετ’ επιστροφής, καθώς και στο πρωινό δρομολόγιο με βραδινό δρομολόγιο επιστροφής. β) Έκπτωση 20% στο βραδινό δρομολόγιο μετάβασης με πρωινό δρομολόγιο επιστροφής ή βραδινό δρομολόγιο επιστροφής στα εισιτήρια καταστρώματος επιστροφής.

Ø Η εταιρεία «Blue Star Ferries» από τις 13 Ιουνίου 2006 προσφέρει απλή μετάβαση με 10 ευρώ στις Κυκλάδες και με 20 ευρώ στα Δωδεκάνησα για όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούν τα πλοία της εταιρείας από και προς Πειραιά ή Ραφήνα για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα (για περιορισμένο αριθμό θέσεων στην οικονομική θέση). Ακόμη, προσφέρει έκπτωση 10% κάθε Τρίτη από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα για τον Πειραιά ή τη Ραφήνα, αλλά και κάθε Τετάρτη από τον Πειραιά ή τη Ραφήνα για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, για την οικονομική θέση σε όλες τις αναχωρήσεις.

Ø Η εταιρεία «Hellenic Seaways» στα ταχύπλοα πλοία της, για τις δρομολογιακές γραμμές Πειραιά –Σύρο –Τήνο -Μύκονο, Πειραιά - Ιο- Θήρα, Πειραιά- Πάρο-Νάξο, Πειραιά-Χανιά, Πειραιά- Σέριφο –Σίφνο -Μήλο, Ραφήνα -Τήνο-Μύκονο καθώς και για τον Αργοσαρωνικό προσφέρει: α) Έκπτωση 15% για πωλήσεις εισιτηρίων σε οικονομική θέση για τις ημέρες Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη έως 15 ημέρες προ του ταξιδιού. β) Έκπτωση 10% (με παροχή δωρεάν εισιτηρίων) επί του συνολικού καταβληθέντος ναύλου με τη συμπλήρωση 1000 μιλίων ταξιδίου. Οι ίδιες εκπτώσεις προσφέρονται και για τα συμβατικά πλοία της εταιρείας.


Ø Η εταιρεία «Μινωϊκές Γραμμές» στη γραμμή Πειραιά-Ηρακλείου παρέχει έκπτωση 10% στο εισιτήριο επιστροφής επιβατών, οχημάτων και δικύκλων σε όλες τις θέσεις και για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Επίσης στα ημερήσια δρομολόγια θέρους στην ίδια γραμμή για το χρονικό διάστημα από 07-06-2006 έως 27-09-2006 οι «Μινωϊκές Γραμμές» παρέχουν: α) Έκπτωση 10% στην οικονομική θέση. β) Έκπτωση 30% στις καμπίνες και στα VIPS. γ) Έκπτωση 30% στα οχήματα (όλες οι κατηγορίες). δ) Έκπτωση 50% στα δίκυκλα. Η εταιρεία για τέσσερα (4) άτομα που ταξιδεύουν σε τετράκλινη καμπίνα, προσφέρει την μεταφορά του ενός εξ΄ αυτών δωρεάν.

Ø Η εταιρεία «ΝΕL Lines» στα συμβατικά της πλοία στη δρομολογιακή γραμμή Πειραιά- Χίου -Μυτιλήνης παρέχει: α) Έκπτωση στα Ι.Χ. 25% από Δευτέρα έως Πέμπτη ,στο εισιτήριο της επιστροφής κατά την ταυτόχρονη έκδοση εισιτηρίου μετ΄επιστροφής. β) Έκπτωση σε Ι.Χ. και επιβάτες 30% σε όλες τις θέσεις στα εξπρές δρομολόγια από Μυτιλήνη-Πειραιά κάθε Παρασκευή και κάθε Κυριακή. Όσον αφορά στα ταχύπλοα, η «ΝΕL Lines» στις δρομολογιακές γραμμές Πειραιά- Πάρου- Νάξου- Θήρας, Πειραιά- Κύθνου-Σερίφου- Σίφνου- Μήλου, Λαυρίου- Σύρου- Τήνου- Μυκόνου, Λαυρίου- Πάρου-Νάξου παρέχει: α) Έκπτωση 30% στα οχήματα κάτω των 3,80μ..

Οφέλη και υποχρεώσεις από την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας

Νέες αυξημένες δυνατότητες δραστηριοποιήσεως στους επιχειρηματίες της ακτοπλοΐας, αλλά και σημαντικά οφέλη για το επιβατικό κοινό προσφέρει το απελευθερωμένο καθεστώς των ακτοπλοϊκών γραμμών.

Υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλισθεί ο υγιής ανταγωνισμός, η απελευθέρωση δύναται να οδηγήσει στην βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα, αλλά και σε καθήλωση των τιμών. Παράλληλα, θα επιτρέψει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αναπτύξουν το επενδυτικό και εμπορικό τους πρόγραμμα και να κατασκευάσουν ή να αγοράσουν νέα σύγχρονα πλοία.

Όπως έχει δηλώσει σχετικώς ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης :«Απελευθέρωση δεν σημαίνει αναρχία. Το κράτος, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προς όφελος της νησιωτικής Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση θα αντιμετωπίσει με τη δέουσα αυστηρότητα κάθε παραβατική συμπεριφορά εφαρμόζοντας τους νόμους του κράτους».

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας επισημαίνουν ότι η απελευθέρωση θα οδηγήσει σε επιτάχυνση του επιχειρηματικού ανταγωνισμού, καθώς από την τιμολογιακή πολιτική θα εξαρτηθεί το μερίδιο της αγοράς που θα καταλάβει κάθε εταιρεία. Υποστηρίζουν δε, ότι η εμπορική απελευθέρωση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα δώσει τη δυνατότητα επιλογής στον καταναλωτή, για το πότε και με ποιο πλοίο θα ταξιδέψει, καθώς θα είναι φυσικό να διαφοροποιούνται οι τιμές ανάλογα με το πότε γίνεται η κράτηση και πότε πραγματοποιείται το ταξίδι.

Αξίζει να σημειωθεί πως η παρούσα ενεργειακή συγκυρία περιορίζει τα τελικά οφέλη για τον καταναλωτή, καθώς τα ναύλα επιβαρύνονται από το πρόσθετο ενεργειακό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, τόσο η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όσο και οι εφοπλιστές επισημαίνουν πως «όταν η κατάσταση με τις διεθνής τιμές του πετρελαίου εξομαλυνθεί, τα αποτελέσματα της απελευθέρωσης των ναύλων θα γίνουν πιο ορατά».

Εξάλλου, οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις υποστηρίζουν σε όλους του τόνους ότι το συνολικό καθεστώς που διέπει την λειτουργία της ακτοπλοϊκής αγορά πρέπει να τροποποιηθεί προς την κατεύθυνση της πλήρους απελευθερώσεως. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν:

- Την κατάργηση του ορίου αποσύρσεως των πλοίων στα 30 έτη. Με βάση τον νόμο της 30ετίας το 2006 και το 2007 θα αποσυρθεί το 30,65% των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στο Αιγαίο, ενώ την τετραετία 2006-2009 το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 46,77%. Ειδικότερα, το 2006 θα αποσυρθούν πέντε πλοία, το 2007 θα αποσυρθούν 14 πλοία, το 2008 αποσύρονται 8 πλοία και το 2009 θα αποσυρθούν δύο πλοία.

- Την κατάργηση των εισφορών υπέρ τρίτων, ώστε να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου, η οποία βαρύνεται από πολλούς πρόσθετους δασμούς.

- Την τροποποίηση του νόμου 2932/2001 που θεωρούν ότι αποτελεί τροχοπέδη για νέες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα.

- Την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης απασχόλησης στα πλοία, την οποία χαρακτηρίζουν ως ιδιαιτέρως επιβαρυντική για το λειτουργικό κόστος των εταιρειών.